Yatırım

Alman şirketleri yatırımları yurtdışına kaydırıyor

Almanya’da hızla artan maliyetler, sanayi şirketlerinin yurtdışına yatırımları artırmasına yol açtı. Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliğinin (DIHK) yaklaşık bin 900 şirketle yaptığı anketlere dayanan araştırma, Almanya’nın yatırımlar için cazibesini yitirdiğini ortaya koydu.

DIHK’dan yapılan açıklamada araştırmanın sonuçlarıyla ilgili olarak, “Bu alarm verici bir sinyaldir ve Almanya’nın üretim merkezi olarak yeniden cazip hale getirilmesi gerektiğini göstermektedir” değerlendirmesinde bulunuldu.

Ankete göre yurtdışında yatırım planlayan şirketlerin yüzde 35’inin temel gerekçesi, maliyetlerden tasarruf etmek. DIHK yetkilisi Ilja Nothnagel, 2008’den bu yana bu derece yüksek bir orana rastlamadıklarını belirterek 200’den az personele sahip şirketlerde bu oranın daha da yüksek olduğuna işaret etti. “Bu maalesef ülkedeki ekonomi politikalarının sunduğu çerçeve koşulların kötüleşmesine yönelik bir tepkidir” diyen Nothnagel, Alman hükümetinin ülkedeki yapısal sorunları gidermek üzere harekete geçmek zorunda olduğunu kaydetti.

Yurtdışına yatırım planlayanların oranı yüzde 42

Ancak ankete göre Alman şirketlerin yurtdışındaki yatırımlarının hacminde büyük bir artış yok. Yurtdışına yatırım planlayan şirketlerin oranı hafif artışla yüzde 42’ye ulaşsa da bunun uzun vadede ortalamanın altında bir değer olduğu kaydedildi.

Raporda yatırım bütçelerinin mütevazı seviyelerde olduğuna, ayrıca yurtdışındaki mevcut yatırımların genişletilmesinde de temkinli olunduğuna işaret edildi. Ankete katılan şirketlerden dış yatırım bütçelerini artırmayı planlayanların oranı geçen yıla göre bir puan düşerek yüzde 30’a gerilerken bütçede kısıntıya gitmeyi düşünenlerin oranı beş puan artarak yüzde 23’e yükseldi.

Asya ve Türkiye kazançlı çıktı

Alman şirketlerin maliyetten tasarruf için Almanya yerine yurtdışına yatırım yapma eğiliminden en kazançlı çıkanlar ise Çin hariç Asya-Pasifik bölgesi ile Türkiye oldu. Türkiye, Rusya ve AB üyesi olmayan Güneydoğu Avrupa ülkelerini kapsayan gruba yönelik yatırım planlarında otomotiv, tüketim ve yatırım malları üreticileri başı çekti.

Kuzey Amerika ve Çin’e yatırımlarda geçen yıla göre değişiklik kaydedilmedi, Euro Bölgesi başlıca hedef bölge olmayı sürdürse de önemini yitirmeye başladı.

Almanya’nın yatırım merkezi olarak cazibesini yitirmesinde ana faktörler olarak yüksek enerji masrafları ve yaygın bürokrasinin yanı sıra izin ve planlama süreçlerinin yavaş ilerlemesi gösteriliyor.

rtr/ BK,HT

DW Türkçe’ye engelsiz nasıl ulaşabilirim?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vip elit Bağcılar escort Bayan numaraları
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Eski Habipler Escort
Sinanpaşa Escort
Nişancı Escort
Dumlupınar Escort
Hasanlı Escort
Yayla Escort
Suadiye Escort
Harmandere Escort
Mimaroba Escort
Yakacık Çarşı Escort
Yayla Escort
Halide Edip Adıvar Escort
Eyüp Sultan Escort
Tarabya Escort
Halkalı Escort
Ortaköy Escort
Yavuz Selim Escort
Çengelköy Escort
Güzeltepe Escort
Hürriyet Escort
Gökalp Escort
Alacalı Escort
Tahtakale Escort
Yeşilce Escort
Yakacık Çarşı Escort
Hüseyinağa Escort
Pınartepe Escort
Ptt Evleri Escort
Pınar Escort
Cumhuriyet Escort
Turgut Özal Escort
Yenidoğan Escort
Darüşşafaka Escort
Akfırat Escort
Bayrampaşa Escort
Türkali Escort
Hasanlı Escort
Göksu Escort
Ömerli Escort
Çamlıtepe Escort
Namık Kemal Escort
Beyciler Escort
Karamandere Escort
Yolçatı Escort